Moja znajoma

Moja dobra znajoma przyszła mnie odwiedzić, parę lat temu wyjechała do UK i skoro przyjechała na święta postanowiła mnie odwiedzić. Prawda, że już dawno po świętach i niedługo przygotowania do następnych ale jakoś teraz natchnęło mnie na wspominki.

Oczywiście jak to baby zaczęłyśmy gadać o wszystkim. W pierwszej kolejności zdziwił ją układ mebli w mieszkaniu. Powiedziałam, że może fatyczne ustawienie nie jest super ale ma ono jeden cel. Izolować ścianę zewnętrzną. Na co moja psiapsióła zaczęła się śmiać, pewnie nie mówię, że jej tam lekko za tą zagranicą, ale jak nie musi oszczędzać to jej takie przyziemne problemy nie interesują jak izolacja pokoju. Sposób może stary ale ta ściana zawsze była jak by to powiedzieć zimna, a jak popada to dopiero ziąb. Okna też uszczelniłam a na parapecie położyłam ozdobny materiał a na na nim świece i kamienie dla ozdoby, to jest super ale ty w ogóle powietrza nie wpuszczasz. Jak je powiedziałam, że o to chodzi, bo przed paleniem intensywnie wietrzę znowu się ze mnie zaczęła śmiać.

To wy tam w takich luksusach żyjecie w tej Anglii wypaliłam, no nie jest coraz gorzej ale nie musimy aż tak oszczędzać. Ja też nie ale chcę nigdy nie wiem co będzie po powrocie z macierzyńskiego a żoną posła nie jestem, która może chorować ponad dwa lata.

Jednym z sposobów oszczędzania na wyspie jest znalezienie dodatkowej pracy, w sumie to nie oszczędzanie ale dodatkowy dochód. Inne sposoby to zmiana sprzedawcy gazu i prądu. U nich rynek energetyczny wygląda inaczej. Częste zmiany sprzedawców wymusiły na firmach walkę o klienta, wiadomo, że z tym różnie bywa o odbieranie trzech telefonów dziennie to atak na klienta. Jednak jak to ujęła moja znajoma u niech to rzecz normalna, istnieje porównywarka cen prądu, dzięki niej porównanie jest łatwe i proste. Istnieją strony, na których można także ocenić sprzedawcę prądu. Dodatkowo firmy sprzedażowe coraz częściej wchodzą w układy z innymi firmami, w efekcie czego niedługo w jednym rachunku otrzymam rozliczenie gazu, prądu, wody, telewizji i kto wie czego jeszcze. Śmieje się znajoma, inaczej też jest w bankach, tam sami dzwonią jak mają coś ciekawego, a nam to tylko kredyty chcą wepchać.

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

Up ↑

