Wygoda na pierwszym miejscu, a koszty gdzie?

Jak by odjąć koszt czasu jaki poświęcamy na zmywanie, energię na układanie i wycieranie talerzy, środki czystości i wodę to zmywanie w zmywarce jest … darmowe. Wpis na wzór tego spotkałam w na jednej ze stron. Dlatego chcę go trochę zdementować.

Woda ile wody pójdzie na zmywanie, ktoś powiedział 50 litrów, ktoś 10. Myślę, że coś około tego. Nie warto się zastanawiać tylko obliczyć. Mój zlew pomieści oko 11 litrów ale do zmywania wlewam coś około 5 litrów + woda na płukanie, co daje 8 litrów. Zmywam dobre dwa razy dziennie, kubki, talerzyki wkładam do zlewu gdzie czekają na zmywanie. Zatem do około 20 litrów wody. Zmywarka ile pobiera? Kiedyś można z etykiety wyczytać ile wody idzie na cykl teraz jest podane ile pobierze wody w roku. Jeśli jest to jakieś 2400 litrów to wiedzmy, że sprawdzenie tego odbywało się na 240 cyklach myjących co daje 10 litrów na cykl. Ale zmywamy 365 razy w roku albo i więcej, a co jeśli pobór wody jest większy?? Tak czy inaczej 10 na 16 faktycznie zmywarka wygrywa.

Koszt naszej pracy czy ja wsadzę i wyłożę naczynia ze zmywarki czy po myciu ręcznym odłożę je na suszarkę musze to zrobić. Tu nie ma wygranego nie ma i już nikt mi nie wmówi, że maszyna cała pracę zrobi za mnie.

Co pozostało – cena khw czyli ile płacimy za prąd o, którym autor tekstu nie wspomniał. Jak wiemy ten za darmo nie jest i chodź byśmy negocjowali do upadłego to taka stawka nie istnieje. Tu przyznać się muszą posiadacze zmywarki czy po jej zakupie ich płatności wzrosły dużo, bardzo dużo, niezauważalnie. Ciekawa jestem takiej ankiety. Póki co nie planuję zakupu zmywarki, przeraża mnie analiza opcji, które mogą się nie przydać albo okazać niezawodne.

A jeszcze środki czystości, tabletki dające krystaliczny połysk nie są krystalicznie drogie, wiecie co mam na myśli. Może nie mam wysoko wydajnego płynu do zmywania z reklam, ale jestem zadowolona i z niego i z ceny.

Eksploatacja zmywarki nie należy do tanich i to wiemy, nie daj się coś jeszcze popsuje, zapcha, pęknie albo zajdzie kamieniem. Co wówczas… koszty, a to przemawia na niekorzyść maszyny. „Kury domowe” nie posiadające zmywarek powiedzą, że nie są przekonane ale podaja też racjonalne powody.

Dodaj komentarz

Blog na WordPress.com.

Up ↑