Marta po co…?

Pisałam po co już na początku, skoro jestem sama całymi dniami w domu (no z dziećmi) to muszę mieć jakąś odskocznię. Przecież nie uśpię córki i nie pójdę na piwo… wiem są takie przypadki

Może piszące tego bloga  jestem zauważana jako dziwaczka, matka polka, która nie może zdecydować się czy chce pisać o pieniądzach czy o tym jak wychowywać dzieci. Parcie na szkło jest nie dla mnie, możecie nazwać mnie kurą domową ale nie możecie zabronić mi pisać.

Mój czas prywatny między jednym sprzątaniem a drugim, odebraniem telefonu z ofertą na tanie usługi telefoniczne, darmowy pokaz masażu czy by przekonać mnie, że zmiana dostawcy prądu ma sens, mogę robić co chcę.

Okazuje się, że nie jestem samowystarczalna, i jak to powiedziała kiedyś moja mama, jak by nie było taty to byśmy kid z okien musiały jeść. Tak teraz mogę powiedzieć o moim mężu, jednak nawet on nie może zabronić mi pisać. Blog to mój pamiętnik, może nie na zbyt intymny ale pomaga się odmóżdżyć. Przecież nie powiem półrocznemu dziecku, że nasz prezydent od teraz znany jest w całej Japonii, co ona z tego zrozumie. Tu mogę to napisać, bez względu na to jak słaba byłam w szkole średniej z gramatyki.

Nie wiem jak ruszyć z blogiem w świat, czytam o tym jak to kilka osób porzuciło swoje dotychczasowe zajęcie by zostać freelancerem jednak to nie dla mnie, ten blog ma mnie motywować. Przypominać mi o tym, że mam do spełnienia misję. Wychowywać dzieci uczyć je gospodarności i obywatelskiej postawy.

Nie oszczędzam bo …

Bo nie umiem, nie wiem co robić od czego rozpocząć. Nie ważne od czego ważne by zacząć. Trzy rady na początek, jak w metodzie małych kroków.

Kupuj używaj mniej, spryskujesz włosy lakierem używaj oszczędnie. Kilka kropel szamponu zamiast całej garści, butelka zostanie na dłużej. Cukrujesz 2 łyżeczki przejdź na jedną.

Odkładaj małe kwoty, może dla Ciebie to głupie by odkładać codziennie dwa złote ale takie działanie ma sens. Niewielkie kwoty a ile dają, może raz na jakiś czas uda się wrzucić do świnki skarbonki więcej niż 2 złote. Rocznie to nawet 730 złotych odłożonych pieniędzy.

Wyeliminuj „szkodnika” płacisz za siłownię, na której nie byłeś ani razu. Może masz abonament albo inną zbędną usługę?

Małe kroki, dzięki nim można zrobić wiele jak wiadomo kropla drąży skałę. Jeszcze jedna rada, mianowicie rozplanuj wydatki im masz ich więcej tym trudniej się pogubić. Dobry harmonogram to zmieni, wystarczy się im przyjrzeć a znajdą się sposoby na to by się ich pozbyć czy je zmienić. Wiem to puste słowa w tym momencie ale kolejne porady będą pojawiać się cyklicznie.

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

Up ↑

