Dylematy matki

Dziecko potrafi skutecznie zdezorganizować dom, jak po takim „lenistwie” wychowawczym pozbierać się i iść do pracy? Po urodzeniu syna było mi ciężko ale teraz sobie tego nie wyobrażam. Teściowe są starsi, wszystkie ciocie mają własne pociechy więc są niechętne do pomocy.

Przepisy polityki pro rodzinne mają pomagać, jednak kiedyś i opieka jaką oferuje państwo się kończy a wraz z nią musimy wrócić do zarabiania. Żłobek czy niania, co jest lepsze? Każda z Was ma pewnie inne odczucia co do tego, ja więc postanowiłam pomieszać oba sposoby.

Obecnie w czasie wakacji cześć placówek jest zamknięta, panie pracujące w żłobku czy przedszkolu też chcą skorzystać z urlopu i ja to rozumiem. Co więc muszę zrobić, otóż casting na nianię. Młoda z doświadczeniem, bez doświadczenia, starsza pani co kocha dzieci, ofert jest trochę.

Oczywiście niani nie zatrudniam na umowę, postanowiłam płacić dobrze, ale pozostać przy umie zlecenia. Pewnie mnie za to zganicie ale naczytałam się trochę na temat i zatrudnienie niani na etat jest sporym problemem. Nie idzie tylko o kwestie finansowe ale o przystosowania miejsca pracy. Skoro miejscem pracy ma być mój dom, to ciężko bym dla niani szykował osobną toaletę czy pomieszczenie gdzie może przyjmować posiłki skoro mamy kuchnię. Niania jest dyspozycyjna to dobrze, powiadomi wcześniej o tym, że nie może przyjść ok., przyjdzie teściowa. Nikt nie zapisuje kiedy była albo planuje urlop, tak też było w przypadku wielu rodziców,  którzy nie prowadzili list obecności czy nie sporządzili regulaminu pracy i szkoleń php, które powinien przejść każdy pracownik. Kary jakie naliczył PIP były okrutne i nie było od nich odwołania. Niania to pracownik i jak pracownik należy ją traktować.

Dobrze w takim razie jak dziecko będzie płakać albo się przeziębi mogę jej nie zapłacić bo nie wywiązywała się z obowiązków, a kodeksie pracy jest wzmianka o pozbawieniu pracownika wynagrodzenia kiedy tylko zawini.

Przepisy przepisami, miało być lepiej, miało być legalnie i fair wobec niani i państwa szkoda, że ktoś to wykorzystał i nieczysto zagrał z rodzicami.

Wracając do tematu co ja zmierzam zrobić, zatrudnić nianię a teściowa i ciotki niech ją kontrolują. Gdy mała podrośnie pójdzie do przedszkola. Zastanawiamy się tylko czy ma to być przedszkole publiczne czy prywatne, może w mniejszej grupie dziecko szybciej się odnajdzie?

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

Up ↑

