Zmywarka vs ja

Zawsze chciałam mieć zmywarkę i chyba nadszedł ten dzień kiedy mój budżet domowy jak i moja rodzina do niego dorośliśmy. Okazało się, że mąż i syn czasem wkładają coś do zlewu, bo o umyciu samemu nie ma mowy. Po zakupie zmywarki będą musieli wkładać naczynia do zmywarki, zarządziłam też pracę na etat przy zmywarce, będziemy się wymieniać w napełnianiu i opróżnianiu.

Ona

Nie byłabym sobą gdybym nie przeliczyła jak wyjdę na zakupie tego sprzętu. Zmywarka jaką upatrzyłam zużywa  0,9 kWh prądu na cykl i jest to w przeliczeniu około 54 gr, chodź przyznam nie sprawdzałam ceny energii jaką obecnie płacę. Pudło pastylek piorący kosztuje 37,39 jest w nim 100 sztuk więc jedna kosztuje 38 gr. Litr wody kosztuje 0,0022 zł tam mniej więcej, bo to zależy od gminy, ta zmywarka pobiera niby 16 litrów na cykl, to dużo ale za to pomieści 16 kompletów naczyń, a na pojemności mi zależało.

… a ja?

Co wychodzi z całego wyliczenia, ano po stronie zmywarki mamy 54 + 38 + (16*0,0022) = 9,203 zł. Ze swojej strony dodam, że do zmycia 16 kompletów czyli prawie 20 talerzy, łyżek i łyżeczek poprałabym prawie  20 litrów. 20*0,0022 + 10 gr za popularny płyn liczę, że dodam go około 20 mln, a litr kosztował około 10 złotych. Moje domowe zmywanie kosztuje więc złotówkę, co stanowi niewielką różnicę 8 gr.

Wychodzi z tego, że zmywarka wygrała bitwę, trudno obliczyć co jest bardziej ekonomiczne bo przecież zależy to od tego jak zmywamy, czy w misce czy pod bieżąca wodą. Ceny prądu, której nie znam jak i tego czy zmywarka faktycznie zużywa go tyle ile podaje producent.

One thought on “Zmywarka vs ja

Add yours

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

Up ↑

