Prasowanie czy można na nim oszczędzać?

Dzisiejsza moda bardzo odbiega od tej jaką znam za swoich czasów szkolnych. Prawda, że miałam więcej swobody niż dziadkowie czy rodzice. Jednak sztywne kołnierzyki i prasowanie pościeli to nie dla mnie.

Prasowanie czy pranie

Zacznę moją przygodę z dużymi rzeczami, pościele czy firany, co do nich utarło się opracować sprytny plan i już ich nie prasuję. Z pewnością oszczędzam czas, słyszę też głosy niezadowolenia. Teściowa upiera się, że pozostają drobnoustroje i dzieci je wdychają. Niestety, mnie nie stać na urządzenie zwane prasowalnicą, a żelazkiem można się zamęczyć, a efekty nie są jakoś zadowalające. Patent, jakie chcę wam przedstawić polega na złożeniu prania w kostkę, wówczas podczas ruchów bębna pranie nie jest aż tak wygniecione, może nie sprawdza się to tak super w przypadku pościeli ale w przypadku firan rewelacja.

Prasować czy nie prasować

Utarło się, że ubrania dziecięce a zwłaszcza niemowlaków powinno się prasować. Małe ubranka wystarczy raz czy dwa razy przeciągnąć po materiale. Samo prasowanie nie jest męczące, ale przy stosie dziesięciu czy piętnastu sukienek czy śpioszków, składanie rozkładanie jest męczące. Żelazko dłużej oczekuje na pracę niż pracuje. Godzina prasowania może kosztować nas około dwóch złotych, ale poza ceną 1 kwh, należy doliczyć naszą pracę.

Urządzenia na parę

Mam jedno, zaciekawiona i oszołomiona reklamą dałam się pokusić, obecnie nie sięgam po to urządzenie. Nie jest tak poręczne jak wskazywali na reklamie, albo ja za szybko się do niego zraziłam, nie wiem sama. Strumień pary okazał się niewystarczający na zagniecenia, nagrzewanie trwa bardzo długo, nie mam cierpliwości do tego urządzenia. Powinno iść dużo prościej skoro wystarczy jedynie pokryć ubranie parą, nie zdejmując go nawet z wieszaka. Prasowanie jak się okazuje jest uciążliwe, do drogich nie należy, lepiej sprawdzają się żelazka droższe, po tym jak popsuł się wieloletni sprzęt jaki używałam, a dostałam je na prezent ślubny, nie kosztowało mało. Zamieniłam je na tańsze, nic mu nie brakuje ale praca nie jest już tak przyjemna, jeśli można tak mówić o prasowaniu.

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

Up ↑

